„Rzym był panem świata, ale i wrzodem świata” Quo Vadis
Czytanie lektur może być fascynującą przygodą - pracujemy aktywnie „Śladami bohaterów Quo Vadis Henryka Sienkiewicza” – realizacja projektu edukacyjnego na lekcjach języka polskiego w klasie VIII Spotkanie z lekturą obowiązkową „Quo Vadis” stało się wspaniałą okazją do niezwykłej czytelniczej podróży w czasie. Wraz z uczennicami klasy VIII: Anią, Emilką i Patrycją przeniosłyśmy się w fascynujący świat starożytnego Rzymu. Podczas lekcji języka polskiego inicjującej omawianie wybitnego dzieła naszego noblisty, zaproponowałam uczennicom stworzenie makiety starożytnego Rzymu. Dziewczynki z wielką euforią i niesamowitym zaangażowaniem dzielnie przystąpiły do realizacji tego projektu, który wymagał od nich doskonałej znajomości lektury i wnikliwej analizy tekstu. Wspólnie ustaliłyśmy harmonogram pracy, który obejmował kolejne etapy:
18 października 2019 r. dziewczynki zakończyły realizację projektu i przedstawiły imponujące efekty swojej pracy, odwołując się drobiazgowo do treści lektury. Można je podziwiać w galerii zdjęć i na korytarzu szkolnym. Zbudowanie wspaniałej, przechodzącej wszelkie oczekiwania makiety, udowodniło, że można twórczo, ciekawie a jednocześnie wnikliwie pracować z książką. Dziewczynki w najdrobniejszych szczegółach zrekonstruowały świat starożytnego Rzymu, oddały panujący w nim klimat. Zapewne na długo ta lektura pozostanie w ich sercach i umysłach. Pracując kreatywnie w zespole, przekonały się, że nauka może być przyjemna. Barbara Nowak nauczyciel języka polskiego
|